Vahingon sattuessa

Sattuiko vahinko ratsastaessa?
Ota yhteys Pohjola Terveysmestari -palveluun

• Pohjola Terveysmestari on apunasi puhelimitse ja sovelluksen chatissa vuoden jokaisena päivänä klo 7-23.
  • Saat Pohjola Terveysmestarilta asiantuntijan arvion oireistasi ja sinut ohjataan tarvittaessa suoraan hoidettavaksi lähimmälle Pohjolan lääkärikumppanin vastaanotolle.
  • Terveysmestari tarkistaa maksullisten lääkäripalveluiden yhteydessä, mitä Pohjola Vakuutuksen vakuutusturvasi kattaa. Voit myös saada korvausratkaisun jo asioinnin aikana. Maksat korvattavasta hoidosta paikan päällä vain mahdollisen omavastuun.
  • Jos lääkärikäyntiä ei tarvita, saat selkeät kotihoito-ohjeet, joiden avulla hoidat itsesi kuntoon.
  • Palveluaikojen ulkopuolella tai kiireellisissä tapauksissa voit mennä mihin tahansa lääkäriin tai sairaalaan saadaksesi ensiapua. Maksa kulut ensin itse ja tee sitten vahinkoilmoitus OP-mobiilissa tai op.fi -palvelussa.
  • Puhelun hinta on normaali matkapuhelin- tai paikallisverkkomaksu. Pohjola Terveysmestari -palvelun tarjoaa Pohjola Sairaala Oy.

Ratsastajan vakuutusturva

Ratsastajainliiton jäsenmaksuun kuuluva vakuutusturva on yksi keskeisimpiä liiton tarjoamia jäsenetuja. Vakuutuspalvelu tarjotaan kaikille Ratsastajainliiton jäsenseurojen jäsenille ja Green Card -harrastajille. Liiton vakuutuskumppani on vuodesta 2021 alkaen Pohjola Vakuutus. Ratsastajan vakuutusturva sisältää kattavan tapaturmavakuutuksen, joka korvaa äkillisen tapahtuman yhteydessä sattuneiden loukkaantumisten tutkimus- ja hoitokulut 4 000 euroon saakka myös silloin, kuin vahinkotapahtuma ei ole aiheutunut ulkoisesta tekijästä. Fysioterapiaa korvataan paitsi leikkaushoidon jälkeiseen kuntoutukseen myös silloin, kun sitä on määrätty leikkauksen sijasta polvi- ja olkapäävammojen hoitoon.

Kun otat korvattavan vahingon tapahduttua ensin yhteyttä Pohjola Terveysmestariin, sinun ei tarvitse käyttää rahaa kuin omavastuun maksamiseen.

Laajennettu Sporttiturva

Voit lunastaa laajennetun Sporttiturvan (ent. lisävakuutus) 30 eurolla lisenssikaupasta, jolla turvaat myös loukkaantumisen yhteydessä vahingoittuneen ratsastuskypäräsi 100 euroon saakka, ja hoitokulujen yläraja nousee 15 000 euroon.

Missä tilanteissa Sporttiturva on voimassa?

Sporttiturva on voimassa kaikilla Ratsastajainliiton jäsenillä seuraavissa ratsastukseen ja hevosen hoitoon liittyvissä tilanteissa:

• kilpailu
  • harjoitus, joka on lajille ominaista (esim. ratsastustunti tai yksityishevosella ratsastus) tai valmennusohjelman mukaista
  • kilpailumatkalla ja koulutus-, liikunta- sekä valmennusleirillä koko ajan
  • ratsastuksen lajeille ominaiset hevosen käsittely- ja hoitotehtävät

sekä näihin välittömästi liittyvillä meno- ja paluumatkoilla niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. Vakuutettuina ovat myös Ratsastajainliiton jäsenseurojen jäsenet, jotka asuvat väliaikaisesti tai pysyvästi ulkomailla.

Lisätietoja saat Pohjola Vakuutuksen tuoteoppaista ja vakuutusehdoista (voimassa 1.1.2022 alkaen):