Kilpailuluvat

Voidakseen osallistua kilpailuihin ratsastajan tulee huolehtia siitä, että hän on maksanut jäsenmaksunsa, kilpailulupansa ja että hevosen vuosimaksu on maksettu (kotimaan kisoissa aluekilpailuista ylöspäin) sekä rokotukset ovat sääntöjen mukaiset.

Kotimaan kilpailut

• ET TARVITSE KILPAILULUPAA HARJOITUSKILPAILUIHIN. RIITTÄÄ ETTÄ OLET SEURAN JÄSEN.
  • Ratsastajalla tulee olla seuran jäsenyys (SRL perhe- tai täysjäsen) sekä tämän seuran nimissä aktivoitu ja maksettu kilpailulupa.
  • Kilpailulupa on voimassa, kun jäsen- ja kilpailulupamaksu on päivittynyt KIPAan.
  • Ratsastaja ei voi vaihtaa edustamaansa seuraa kesken kauden, mikäli kilpailulupa on maksettu.
  • Kipan tunnukset eivät tule erikseen sähköpostiin. Kirjautumisohje Kipan etusivulla kirjautumiskentän vieressä olevasta kysymysmerkistä.
  • Hevosen vuosimaksu maksetaan suoraan Kipaan ja maksu päivittyy tietoihin heti.

Kansainväliset kilpailut

• Ratsastajalla tulee olla seuran jäsenyys (SRL täysjäsen) sekä tämän seuran nimissä aktivoitu ja maksettu kansainvälinen kilpailulupa.
  • Ratsastajan tulee olla rekisteröityneenä FEI:hin (kansainvälinen Ratsastajainliitto).
  • Rekisteröityminen tehdään itse, liiton nettisivujen kautta ja rekisteröinnin on oltava maksettu ennen kilpailuihin ilmoittautumista.
    Rekisteröityminen on voimassa kalenterivuoden ja maksaa 15 euroa. Askellajiratsastukseen osallistuvien ei tarvitse rekisteröityä FEI:hin.

Kilpailuluvan ostaminen

• Jäsenmaksun ja kilpailuluvan pitää olla päivittynyt Kipaan ennen vuoden ensimmäiseen kilpailuun ilmoittautumista.
  • Kilpailuluvat ostetaan Kipasta, poislukien ne seurat, joiden kilpailuluvat eivät ole mukana verkko-ostossa (ks. seurat alla). Listalla olevien seurojen luvat hankitaan seuran jäsensihteerin kautta.

Osta kilpailulupa Kipasta osoitteesta https://kipa2.ratsastus.fi/

• Kirjaudu Kipaan omilla tunnuksillasi ja paina profiilisivultasi nappia OSTA KILPAILUPA. Samasta paikasta voit aktivoida myös FEI-rekisteröinnit ja ostaa kertalupia.
  • Järjestelmä tarkistaa, että sinulla on voimassa oleva jäsenyys johonkin ratsastusseuraan ja tarjoaa ostettavaksi vain sellaisia lupia, joihin jäsenlajisi oikeuttaa. Jos olet kahden tai useamman seuran jäsen, huomioithan, että kansallisen ja kansainvälisen luvan voi maksaa ainoastaan siihen seuraan, jossa olet täysjäsenenä (esim. juniori tai seniori).
  • Lupa maksetaan heti pankki- tai luottokortilla.
  • Lupa tulee voimaan, kun sekä jäsenmaksu että kilpailulupa ovat päivittyneet maksetuiksi Kipaan.

Kirjautuminen Kipaan

• Käyttäjätunnus on jäsennumero
  • Ensimmäistä kertaa Kipaan kirjautuva, syötä jäsennumerosi Kipan etusivulla kohdasta "Join Kipa", jolloin järjestelmä lähettää kirjautumislinkin sähköpostiisi.​​​​​​
  • Sähköpostiosoite täytyy olla tallennettu jäsenrekisteriin. Lisäystä varten olethan yhteydessä seurasi jäsensihteeriin.

Ongelmia? Ole yhteydessä jäsensihteeriin jasensihteeri.iiha@gmail.com.